Svim predškolskim ustanovama u Srbiji, poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković je uputila preporuke mera koje se odnose na upis i boravak dece u ovim ustanovama, a u cilju unapređenja ravnopravnosti sve dece bez obzira na bilo koje njihovo lično svojstvo ili njihovih roditelja. Preporukom je ukazano da se za jednom upisano dete ne zahteva ponovni upis svake naredne godine u istu ustanovu, jer ne postoji razumno opravdanje za takvu vrstu dodatne obaveze koja se nemeće roditeljima i time stvara pravna i životna nesigurnost.
U situacijama kada predškolska ustanova na konkursu, uz ispunjenje uslova, jednom upiše dete i zaključi ugovor sa roditeljima ili zakonskim zastupnicima, a sve dok dete pohađa ustanovu i dok roditelji izmiruju obaveze, nema opravdanja da se ponavlja nepotrebna procedura upisa. Polazeći od dobrobiti i najboljeg interesa deteta, primenom ove preporuke doprinelo bi se ostvarivanju prava na obrazovanje u kontituitetu, bez diskriminacije, u sredini na koju se dete već prilagodilo, kaže Brankica Janković.
Takođe, predškolskim ustanovama je preporučeno da izmene formular za upis kako bi već prilikom prijave deteta za upis roditelj mogao da ukaže da dete ima retku, neurotransmitersku ili hroničnu nezaraznu bolest, poput dijabetesa, koji je, nažalost, sve učestalija bolest. To bi značilo da ustanova već u momentu prijave ima informacije o potrebama dece, vrsti terapije i načinu na koji se terapija daje, kao i vremena da pripremi kapacitete za potrebnu podršku. Ustanovama je preporučuno i da unaprede i prilagode interna pravila tako da ova deca ravnopravno učestvuju u svim aktivnostima uz primene potrebne terapije tokom boravka u ustanovi.
Pored prakse Poverenika na ove probleme ukazali su i Udruženje za borbu protiv dijabetesa „Plavi krug“ i Udruženje „Hrabriša“.
Inkluzija dece sa zdravstvenim teškoćama iziskuje posvećan napor na svim nivoima – porodice, obrazovnih ustanova i cele društvene zajednice. Sva deca imaju pravo da odrastaju u sredini koja stumuliše njihov psihomotorni razvoj i priprema ih za polazak u školu, i u tom smislu dostupnost predškolskog vaspitanja i obrazovanja, bez diskriminacije po bilo kom osnovu, od ključnog je značaja za celovit razvoj i dobrobit svakog deteta, što i jesu osnovni principi našeg sistema obrazovanja, zaključuje Janković.