Kampanja BodyRight predstavljena i na EXIT-u

U Galeriji Matice srpske u Novom Sadu, diplomatama i partnerima koji podržavaju inicijativu da se osigura bolja zaštita privatnosti i telesne autonomije u digitalnom prostoru, predstavljena je BodyRight kampanja “Tvoje telo je tvoje, i na netu i u stvarnom svetu!” koju Populacioni fond Ujedinjenih nacija (UNFPA) organizuje u saradnji sa Poverenikom za zaštitu ravnopravnosti od novembra 2022 godine. Kampanja je predstavljena i na EXIT festivalu gde su posetioci i članovi delegacije imali priliku da se dodatno informišu i daju lični doprinos vidljivosti BodyRight kampanje.

Nasilje nad ženama i devojčicama dobija nove forme i svoju ekspanziju i u digitalnom svetu, zbog čega ova kampanja dobija na značaju, jer  promoviše zaštitu ličnog dostojanstva, integriteta i telesne autnomije u virtuelenom svetu,  rekla je poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković.  Ona je istakla da je potreban adekvatan sistem zaštite koji još uvek nedostaje u velikom broju zemalja kao i da samo zajedno možemo izgraditi digitalni svet u kojem se poštuju prava svih, gde se slavi raznolikost i gde empatija i plemenitost preovladavaju.

Cilj kampanje je podizanje svesti opšte populacije, a naročito mladih, o široko rasprostranjenom rodno zasnovanom nasilju u digitalnoj sferi i njegovim posledicama. Kampanja poziva donosioce odluka, tehnološke kompanije, kao i sve druge relevantne organizacije da poboljšaju – kako mehanizme zaštite – tako i mehanizme podrške osobama različitog uzrasta koje su izložene ovakvom tipu nasilja i zloupotreba.

Print Friendly, PDF & Email
back to top