Уочи Светског дана Рома, повереница за заштиту равноправности Бранкица Јанковић заједно са групом студената и студенткиња ромске националне мањине, састала се са министром просвете, науке и технолошког развоја Младеном Шарчевићем и разговарала о могућностима за унапређење мера за упис на факултете припадника и припадница ове мањине. Министар Шарчевић је поздравио овакав начин решавања свих проблема са којима се у пракси срећу млади ромски студенти и студенткиње. Према његовим речима, високообразовани Роми и Ромкиње представљају пример и мотив за образовање ромске популације.
Повереница Јанковић истакла је значај афирмативних мера којима се подстиче инклузија Рома и Ромкиња у друштвени живот Србије, подсетивши колико је једна таква активност у претходним годинама довела до побољшања њиховог положаја. Повереница је, међутим, оценила да се један овакав напор државе може претворити у супротност и тиме компромитовати цела активност која је усмерена на њихово образовање. “Зато је добро што се смо се окупили како бисмо пронашли начине за превазилажење тешкоћа и што су у решавање укључени управо млади ромски активисти и активисткиње”, истакла је повереница.
Присутни представници и представнице ромских организација, као и студенти и студенткиње, захвалили су се министру и повереници и истакли да је ово први пут да се на овакав начин приступа решавању проблема у образовању Рома и Ромкиња. Јелена Кривокапић из Војвођанског ромског центра за демократију и Милан Николић из Повереника, објаснили су да препоруке ромског националног савета за упис на факултете, доделу стипендија и смештај у студентске домове, неретко користе студенти који нису ромске националности, па се догађа Роми и Ромкиње не успевају да упишу жељене факултете или добију смештај, због ограниченог броја који је прописан афирмативном мером. Током састанка је било речи и о квотама за студирање ромске националне мањине. Договорено је да се у наредном периоду заједнички дефинишу могућа решења која ће прецизно утврдити критеријуме за примену афирмативних мера приликом студирања.