Жене чине више од половине становништва у Србији али многе од њих нису оствариле свој пуни потенцијал, због чега је изузетно важно мењати пословну и корпоративну културу у правцу веће родне равноправности и стварати инклузивно радно окружење, без стереотипа и предрасуда, рекла је повереница за заштиту равноправности Бранкица Јанковић на догађају поводом почетка пројекта „Економско оснаживање жена – Она зна“ који реализује Америчка привредна комора.
Веће учешће жена у економији је важан услов за одрживи развој, али стратегије и прописи нису сами по себи довољни да осигурају равноправан положај жена у области рада и запошљавања, навела је повереница. Традиционалне родне улоге и стереотипи доводе то тога да жене имају знатно више потешкоћа да ускладе приватне и пословне обавезе, што спутава њихове могућности за запослење и напредовање у каријери. Тако настаје феномен „поломљене лествице“ који погађа многе жене, који може бити превазиђен само ако послодавци имају слуха за флексибилне услове рада и креирају радна места која пружају једнаке могућности за напредовање и професионални развој, без обзира на пол и друге личне карактеристике, рекла је Јанковић.
Повереница је модерирала панел дискусију под називом “Развијање инклузивног радног окружења које омогућава женама да напредују“ у којој су учествовале Гаја Монтелатићи, CEO & суоснивачица Impakt Hab Београд, Соња Конаков Свирчев, менаџерка за друштвено одговорно пословање разноликост и инклузију Ерсте Банке, Мања Богићевић, оснивачица и CEO, Kagera.ai, Драгана Белензада, директорка Центра за развој Јабланичког и Пчињског округа и Јелена Исаковић, директорка издаваштва, Ringier.
На отварању скупа су још говорили и Брук Ајшам, директорка мисије USAID-a у Србији, Стефан Лазаревић, председник AmCham Србија, Томислав Жигманов, министар за људска и мањинска права и друштвени дијалог и Андријана Јовановић, државна секретарка у Министарству привреде. У оквиру догађаја представљено је истраживање AmCham-a рађено са компанијама „Политике оснаживања жена, иницијативе и изазови у пословном свету“ као и Анализа контекста, положај жена и компаније у Јабланичком и Пчињском округу.