Данашњим семинаром и радионицом на Дивчибарама завршава се обука „Препознавање и реаговање на дискриминацију“ намењена полицијским службеницама и службеницима, у организацији Повереника за заштиту равноправности и Мисије ОЕБС-а у Србији.
Тренинзи су реализовани у осам градова Србије, у Београду, Крагујевцу, Вршцу, Нишу, Новом Саду, Суботици, Новом Пазару и Дивчибарама, а у овом циклусу обуке учествовало је скоро 170 припадница и припадника саобраћајне и криминалистичке полиције.
Препознавање дискриминације и исправно реаговање када се дискриминација деси од изузетног су значаја у раду запослених у Министарству унутрашњих послова, посебно за службенице и службенике који су у свакодневној интеракцији са грађанима и грађанкама, рекла је повереница за заштиту равноправности Бранкица Јанковић и додала да су на основу евалуације овог циклуса обуке приметни велики помаци и напредак, пре свега захваљујући доброј сарадњи са Министарством унутрашњих послова, показаним интересовањем полазника и развијеној свести о значају унапређења поштовања људских права у нашем друштву.
Полиција је показала да нам је добар партнер у борби против дискриминације и сасвим сигурно ћемо наставити сарадњу кроз едукацију и обуке службеника и службеница запослених у Министарству и у другим градовима Србије, истакла је повереница Јанковић.
Сви полазници и полазнице семинара имали су прилику да се информишу са радом и надлежностима Повереника за заштиту равноправности, упознају са међународним стандардима у области заштите од дискриминације и сазнају резултате истраживања о односу полиције према дискриминацији које је спроведено у оквиру МУП-а. Такође, предавачи и предавачице су полазнике и полазнице упознали са комуникацијским аспектима у примени полицијских овлашћења и указали на специфичне области рада полиције где је повећан ризик од дискриминације, као што је насиље у породици, рад са малолетницима, особама са инвалидитетом, припадницима ЛГБТ заједнице… У оквиру семинара одржаване су и радионице „Појам и облици дискриминације“ где су се на практичним примерима и у интерактивном раду обучавали за рад на терену.