SAOPŠTENjE ZA JAVNOST POVODOM REKLAMNOG SPOTA JAVNOG PREDUZEĆA PUTEVI SRBIJE „NE VOZI ZAUSTAVNOM TRAKOM, NE ZAUSTAVLjAJ ŽIVOT!“

Povodom reklamnog spota Javnog preduzeća Putevi Srbije  „Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život!“ poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković upozorova da reklama koja pre svega treba da ima za cilj povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju, ne sme da zagovara ili podržava predrasude i druge društvene obrasce ponašanja koji su zasnovani na stereotipima, poput onih prikazanih u reklamnom spotu. U spotu se muškarci predstavljaju kao racionalni, smireni i odgovorni, dok su, s druge strane, žene bahate, nervozne, neodgovorne i sklone kršenju saobraćajnih propisa. Održavanju ideje o podređenosti, odnosno nadređenosti jednog pola doprinosi sveprisutnost ovakvih i sličnih medijskih sadržaja koji daju privid „normalnosti“ ovim podelama i promovišu zastarele ideje i stavove kojima se vređa dostojanstvo žena.

Poverenica podseća da je još 2019. godine svim marketinšim agencijama uputila preporuku mera za ostvarivanje ravnopravnosti da prilikom kreiranja reklamnog sadržaja vode računa da se ovim sadržajima ne zagovaraju ili podržavaju predrasude i drugi društveni obrasci ponašanja koji su zasnovani na stereotipima, a naročito da se tim sadržajima ne vređa dostojanstvo žena. Očigledno je da je neophodno nastaviti kontinuiranu borbu protiv rodnih stereotipa i diskriminacije koja je i dalje prepreka ka izgradnji društva pune ravnopravnosti muškaraca i žena.

 

Print Friendly, PDF & Email
back to top